Wednesday, April 16, 2008

Must-sees på Roskilde

Følgende navne er foreløbig på min liste til Roskilde 2008 (i vilkårlig rækkefølge). Hvis nogen har anbefalinger til ting, som man bare MÅ se, så send mig endelig en mail...

Radiohead
Band of Horses
The Notwist
Neil Young
Hot Chip
MIA
The Fashion
The Gossip
Sharon Jones
Cat Power
Joan as Police Woman
Gnarls Barkley
Goldfrapp
Bonnie 'Prince' Billy
The Raveonettes
José Gonzales
Jomi Massage
Beta Satan
Yeasayer
Efterklang

Disse bands er startet i måske-bunken, men er efterfølgende rykket op i øverste kategori:

Mugison
The Late Parade
The Dø
Polarkreis 18


Følgende navne overvejer jeg stadig, men det kræver lige lidt nærlytning inden festivalen:

Chemical Bros
Grinderman
Holy Fuck
Maria & Metammit
Le Fiasko
No Age
Santogold
Jay-Z
Jong Pang
Aaron
Enter Shikari
Babylove & The Van Dangos
Tina Dickow
Teitur
Veto
LOC
Telmary
My Bloody Valentine
Battles
Sunburned Hand of the Man
The Hellacopters
Tokyo Police Club
The Cult
Kings of Leon
Black Mountain
Kate Nash

6 comments:

Unknown said...

Jeg vil klart anbefale naerlytning af

Mugison (Islandsk weirdo)
http://mugison.grapewire.net/en/album/247

Kings of Leon (sydstats incestrock)
http://youtube.com/watch?v=uZe4rn-VTvI

The Hellacopters (swederock, yes!)
http://youtube.com/watch?v=0BFBIUI8YwU

Pedel said...

Fedt. Kings of Leon har du vist anbefalet mig før, og jeg har også været omkring deres seneste album (da det var på Luisterpaal), men jeg har haft svært ved at forelske mig helt i det.

Mugison hørte jeg faktisk i dag, og selvom jeg kan forstå han er meget forskelligartet i sit udtryk, så er det helt sikkert én, der rykker op i øverste kategori. Det virker fedt.

Sveacopters bliver man nok bare nødt til at se - lidt ligesom med My Bloody Valentine - fordi de er legendariske.

Christian Staalby said...

Du må se at få flyttet My Bloody Valentine op i Must-Sees - jeg kan ikke holde ud, at den koncert, jeg selv allerhelst vil høre, men som jeg går glip af, fordi et par venner har besluttet at lade sig gifte på lige netop dén lørdag, ligger i en rodebunke UNDER "måske"...

Pedel said...

Jeg vil gå så vidt som til at sige, at koncerten skal høres, hvis den ikke kolliderer med mere højt prioriterede ting.

Er det i øvrigt bekræftet, at de spiller lørdag?

Ole Buch Rahbek said...

Black Mountain - Thomas - er et must. Og jeg skider dig i munden hvis du ikke går til Judas Priest. Desuden bør du i en ruf få flødeboller som MIA og Jose Gonzales af den øverste liste. ;)

Herudover er Clutch langt oppe på min liste.

Pedel said...

Hehe, Ole... Du er en hard-rocker :-)

Clutch får du mig ikke med til, men Judas Priest og Black Mountain kan arrangeres med de rette lokkemidler.